#Flesch Andrea


Van, aki csak tüzet gyújt, más embert is rak a máglyára nyár közepén
 

Van, aki csak tüzet gyújt, más embert is rak a máglyára nyár közepén

A svéd nyárközépi napfényben taszít rettegésbe a legújabb szektás horrorfilm. A Fehér éjszakák zömében Magyarországon forgott, a rendezője pedig az az Ari Aster, akit a műfajt megújító ifjú titánként emlegetnek. A svéd bukolikus idill kellően nyomasztó, ám Aster adott egy pofont a horrornak, amikor gonosz és okos humorral kasztrálta a Fehér éjszakák jól felépített feszültségét.

Sándor Anna Sándor Anna

Sztárszínészek vetkőztek le előtte, hogy felöltöztesse őket
 

Sztárszínészek vetkőztek le előtte, hogy felöltöztesse őket

Az első olyan filmje, amely nagyot is szólt, és amelyben a ruhák is komoly feltűnést keltettek, a Szomorú vasárnap volt. Ez a magyar–német koprodukció volt Flesch Andrea jelmeztervező első külföldi munkája is egyben. Tavaly pedig már komolyan szóba jött, hogy a legutóbbival, a magyar mozikba a héten érkező Colette-tel akár Oscar-jelölt is lehet a legjobb jelmez kategóriában. Magyarországon él, de Londonban van ügynöke, és a jelen állás szerint jobban is ismerik a világban, mint itthon. Interjú.

Sándor Anna Sándor Anna

Amikor a szado-mazo élénkebb a szürkénél
 

Amikor a szado-mazo élénkebb a szürkénél

A szürke ötven árnyalata üres és unalmas volt filmen, de helyette egy olyan filmet ajánlunk, amely nem csak formabontóan mutat be egy szado-mazo kapcsolatot, de mer nevetni is hősein. A magyar koprodukcióban készült The Duke of Burgundy bravúros alkotás, egy lenézett műfaj, az erotikus film elemeiből épít fel egy mindenki számára átérezhető történetet a szerelem, és az együttélés tragédiáiról. A brit rendező, Peter Strickland segítségével jártuk körbe a különleges filmet.

Bicsérdi Ádám Bicsérdi Ádám